A Csongrádi Városi Önkormányzat dolgozói közül 20 fő részt vett a Határtalanul pályázat keretén belül 2018. április 19-22 között megvalósuló kiránduláson.
Hónapok munkája, szervezése előzte meg a kiutazást, amelynek célja a testvérvárosi kapcsolat erősítése volt.

Április 19-én a kora hajnali órákban indultunk el, majd a határon történt rövid várakozás után megérkeztünk Beregszászra. A szálláshely elfoglalása és az ebéd elfogyasztása után ellátogattunk a Bereg Múzeumba. Fantasztikus anyag gyűlt itt össze, amely nemcsak a Kárpátaljai, hanem több szempontból az egész magyar történelmet feldolgozta.
Egy kis városnéző séta következett, ahol a település nevezetességivel, kulturális intézményeivel ismerkedtünk.
A második napon fogadta küldöttségünket Szín József és Petruska István járási és városi vezető, valamint több képviselő testületi tag is. Szívélyes vendéglátásban volt részünk.
Délután két kistelepülésen is látogatást tettünk, ahol a polgármesterek kíséretével oktatási, kulturális és egészségügyi intézményekbe látogattunk el. Mindkét településen összesen 32 csomagot osztottunk ki, amelyet Csongrád Város Önkormányzata adományozott rászoruló családoknak. Nagyon megható volt az a fogadtatás, ahogy ezeket a tartós élelmiszert, tisztítószert tartalmazó csomagokat az idős, beteg emberek átvették és megköszönték.

A harmadik napon kiegészülve beregszászi hivatali- és intézményi dolgozókkal kirándulást tettünk Munkácson. Megtekintettük a várat és a csoport koszorút helyezett el a Zrínyi szobornál.
Fantasztikus élmény volt az 1000 éves úton feljutni Vereckére és megkoszorúzni az emlékművet. Néhány órát elidőztünk az emlékmű lábánál és tovább haladtunk a Szolyvai emlékpark felé. Megrendítő élmény volt hallani az idegenvezető által elmondott történetet, hogy küldtek halálba sok magyart és látni neveiket.
Beiktattuk a kirándulásba a Felsőgerebeni II. Világháborús Árpád bunker megtekintését is.
Az esti órákban fáradtan, de rengeteg élménnyel és sok új információval tértünk vissza Beregszászra, ahol a vendéglátóink, a Beregszászi Járási Hivatal vezetői egy búcsú estet szerveztek nekünk, amelyen a kígyósi tánccsoport is fellépett.
Április 22-én a városnézés és a hazautazás előtt megkoszorúztuk a város szélén felállított 1956-os emlékművet is.
Rengeteg információval, fantasztikus élményekkel és Kárpátalja, ezen belül is Beregszász kulturális, történelmi múltjának és jelenének megismerésével lettünk gazdagabbak, köszönhetően Csongrád Városi Önkormányzatnak, aki megpályázta és anyagilag is támogatta a kiutazását 20 főnek, de köszönet illeti vendéglátóinkat, akik hitetlen szeretettel fogadták a csongrádi csoportot.
A Határtalanul pályázatnak köszönhetően a testvérvárosi kapcsolat egy új szintre lépett, amelynek köszönhetően egy 20 fős delegáció ismerkedhetett meg Beregszász városával, önkormányzatának működésével, egészségügyi és kulturális intézményeivel.

Reméljük, hogy a közeljövőben lesz rá lehetőség, hogy akár az oktatási intézményeinkből is ellátogassanak Kárpátaljára csoportok, és átélhessék mindazt, amelyre nekünk lehetőségünk volt.