Válassza az Oldal lehetőséget

Tájékoztató az Elektronikus Ügyintézés lehetőségéről a Polgármesteri Hivatalnál

 

Tisztelt Ügyfelek!

Tájékoztatni szeretnénk Önöket az elektronikus kapcsolattartás lehetőségeiről illetve az ehhez kapcsolódó kötelezettségekről. A hivatal hatáskörébe tartozó elektronikusan intézhető ügytípusok köre kibővült, főleg az adóügyek tekintetében.

Az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az alábbi internetes felületen érhető el: https://ohp-20.asp.lgov.hu

Elektronikus ügyintézésre (ELÜGY) kötelezettek a gazdálkodó szervezetek és azok az egyéni vállalkozók, akik az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában ekként bejegyzett természetes személyek. Magánszemély ügyfelek is élhetnek az e-ügyintézési lehetőséggel.

Kérjük ismerjék meg és vegyék igénybe ezt a kényelmes, takarékos szolgáltatást ügyeik intézéséhez. Segítséget nyújt a „Tájékoztató a Portálról” menüpont, ami a nyitó oldal baloldali menüsorában vagy a https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato webcímen található.

Ügyindításra regisztráció, bejelentkezés, azonosítás (ügyfélkapu, e-személyi igazolvány) után van lehetőség.

Ha nem saját nevében szeretne adóügyet indítani, akkor az Önt meghatalmazó vagy képviseleti joggal rendelkező személynek kell eljuttatni a meghatalmazást az Önkormányzathoz a „Meghatalmazás Önkormányzati adóügyekben” űrlapon.

A Hivatali Portálon rendelkezésre álló űrlapok online kitöltés, ellenőrzés után elektronikusan beküldhetők. Mellékletek, dokumentumok becsatolására is van lehetőség. A Portál az IFORM űrlapkitöltő alkalmazást használja.

Az indított ügyek nyomon követése az ügykövetés menüpontban történik, de adóegyenleg lekérdezésre is van lehetőség.

A portálon található e-nyomtatványok többsége adóügyi űrlap és a leggyakrabban használt nyomtatvány az iparűzési adó bevallás (HIPA).

A 2018 adóévi HIPA bevallás benyújtási határideje 2019.05.31.

Kérjük a tisztelt adózókat, hogy a kötelezettségük időben történő teljesítéséhez vegyék igénybe az önkormányzat ezen közvetlen bevallás benyújtási „csatornáját” a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap weboldalon keresztül.

Részletesebb tájékoztató az OHP használatáról a honlapunkon a Hivatal/ Elektronikus Ügyintézés útvonalon érhető el.
Ha valamely indítani kívánt ügyhöz nem találnak nyomtatványt, akkor az általános célú elektronikus kérelem űrlapot, e-Papír szolgáltatást legyenek szívesek használni: (https://epapir.gov.hu).
Amennyiben kérdésük van az adócsoport kollégái készséggel állnak rendelkezésre.

 

 

Tájékoztató videók:

Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor – 1.

Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor – 2.

Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor – 3.

Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor – 4.

Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor – 5.

Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor – 6.

Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor – 7.

 

Csongrád, 2019.05.14.

 

Dr. Juhász László jegyző

 

 

A szerzőről

Válaszolj

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Önkormányzati elektronikus ügyintézés

Facebook

Önnek ajánljuk